Група 3 – А с/с Дата 28.04. 2022 р. Предмет Медсестринство в педіатрії. Практичне заняття № 12. Тема: Риніт, отит, фарингіт, трахеїт, ларингіт, стенозуючий ларинготрахеїт, тонзиліт.

  

Викладач

Кіон О. І.

Предмет

Медсестринство в педіатрії

Група

3 – А с/с

Дата

28.04. 2022 р.

Практичне заняття № 12. Тема:

Риніт, отит, фарингіт, трахеїт, ларингіт, стенозуючий ларинготрахеїт, тонзиліт.

 

1.     Завдання: Виконати у щоденнику

№ 1 Заповнити таблицю (поставити +):

Симптоми

періодичне чхання

пароксизми чхання

виділення густого секрету

періодичне погіршення слуху. нюху

серозні виділення з носа

незначне порушення носового дихання

Різке утруднення носового дихання

неприємний запах з носу

набряк слизової оболонки носа

наявність кірок в порожнині носа

І ст. гострого риніту

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІ ст. гострого риніту

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ ст. гострого риніту

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вазомоторний риніт

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Хронічний риніт

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№ 2. Заповнити таблицю: Медсестринський процес при захворюваннях верхніх дихальних шляхів.

 

 

Гострий фарингіт

Гострий трахеїт

Гострий ларингіт

Гострий стенозуючий ларинготрахеїт

Гострий тонзиліт

визначення

 

 

 

 

 

етіологія

 

 

 

 

 

Мс обстеж

скарги

 

 

 

 

 

анамнестичні данні

 

 

 

 

 

об’єктивно

 

 

 

 

 

Проблеми

Дійсні

 

 

 

 

 

Потенційні

 

 

 

 

 

медсестринські втручання

незалежні

 

 

 

 

 

за призначенням лікаря

 

 

 

 

 

Диспансеризація

 

 

 

 

 

Профілактика

захворювання

 

 

 

 

 

 

№ 3

Ангіна - визначення, етіологія

Заповнити таблицю:

                       Симптоми

Клінічні форми

Загальні

Місцеві

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

№ 4. Записати та вивчити алгоритми:

 

ПІДРАХУНОК ЧАСТОТИ ДИХАННЯ У ДИТИНИ ПЕРШОГО РОКУ ЖИТТЯ

Місце виконання: Лікувально-профілактичні заклади та в домашніх умовах.

ЕТАПИ

ЗМІСТ

ПРИМІТКА

Підготовчий

Підготувати: Секундомір, стетофонендоскоп.

Вимити руки!

Зверніть увагу на характер (поверхневе чи глибоке) та тип дихання.

Існує три методи підрахунку дихання: 1.Пальпаторний

2. Аускультативний

3. Візуальний  

 

Руки повинні бути чисті, сухі та теплі.

 

Тип дихання у дітей 1-го року життя – діафрагмальний, на 2-му році життя – змішаний в 3-4 роки -переважає грудне дихання. Після 7 років у хлопчиків переважає черевний, у дівчаток – грудний тип.

Підрахунок частоти дихання проводити у спокійному стані дитини  

Візуальний метод застосовується у дітей раннього віку при наявності ядухи.

Алгоритм

виконання

Пальпаторний метод

Покладіть долоню на живіт або грудну клітину дитини і, не фіксуючи уваги дитини, підрахуйте за допомогою секундоміра кількість дихальних рухів за 1 хвилину. Порівняйте дані з віковою нормою.

Аускультативний метод

Покладіть стетофонендоскоп на грудну клітину дитини та підрахуйте частоту вдихів або видихів за 1 хвилину. Порівняйте дані з віковою нормою

 

ЧАСТОТА ДИХАЛЬНИХ РУХІВ ЗА 1 ХВИЛИНУ ЗА ВІКОМ

Вік дитини

Частота дихальних рухів за 1 хвилину

0 – 6 міс

40 – 60

6 – 12 міс

35 – 40

2 роки

30 – 35

5 – 6 років

25 – 28

10 років

18 – 20

14 та більше років

16 – 18

 

ТЕХНІКА ЗАКАПУВАННЯ КРАПЕЛЬ В ОЧІ, НІС І ВУХА.

Мета: Введення лікарської речовини в кон'юнктивний мішок, на слизову оболонку носа, зовнішній слуховий прохід.

Показання:Захворювання вуха, горла, носа, очей.

Протипоказання: немає.

Оснащення:-стерильний піпетки, стерильні кульки, лікарські препарати

- Проточна вода, мило, рушник, рукавички, маска

- Дезінфікуючі розчини, ємності для дезінфекції

 

Етапи

Зміст

Попередня підготовка

1. Пояснити батькам або дитині старшого віку сенс і хід маніпуляції.

2. Вимити руки, надіти рукавички.

Основний етап

Введення крапель в кон'юнктивний мішок.

1.1 Пояснити батькам або дитині старшого віку сенс і хід маніпуляції.

2.1 Прочитати назву препарату (очні краплі, термін придатності).

2.2 Укласти дитину на руках у помічника або посадити з закинутою головою.

2.3 Набрати лікарський засіб в піпетку (тримати піпетку вертикально).

2.4 Взяти в ліву руку ватний тампон, відтягнути нижню повіку (попросити дитину подивитися вгору).

2.5 Ввести правою рукою дві краплі лікарського засобу.

2.6 Промокнути залишки крапель у внутрішнього кута ока.

2.7 Взяти інший тампон і закапати в інше око.

Примітка. Дітям раннього віку закопувати краплі необхідно з помічником, який фіксує голову, руки, ноги дитини.

 

Введення крапель в ніс.

1. Очистити дитині раннього віку носові ходи від слизу і кірочок, старшим дітям запропонувати висякатися (спочатку звільняючи правий носовий хід, потім лівий і навпаки).

2.1. Прочитати назву препарату, термін придатності.

2.2. Укласти дитину на спину або посадити зі злегка закинутою головою.

2.3. Набрати лікарський засіб в стерильну піпетку.

2.4. Великим пальцем лівої руки підняти кінчик носа дитини і нахилити голову набік (при введенні крапель в правий носовий хід - вправо, при введенні крапель в лівий носовий хід - вліво, щоб краплі потрапили на слизову крила носа).

2.5. Чи не торкаючись піпеткою слизової носа, закапати по 2-3 краплі в кожну ніздрю.

2.6. Залишити голову в похилому положенні спочатку в одну, потім в іншу сторону, на 1-2 хвилини для рівномірного розподілу крапель по слизовій оболонці.

3. Запитати про самопочуття.

Введення лікарського засобу в зовнішній слуховий прохід.

1 Прочитати назву препарату.

2. Підігріти лікарський розчин до t 370 (Поставивши флакон в теплу воду).

3 Укласти дитину на бік хворим вухом вгору (голову дитини раннього віку фіксує помічник).

4. Очистити зовнішній слуховий прохід ватяною турундой.

5. Відтягти лівою рукою вушну раковину за мочку трохи донизу у дітей раннього віку та до заду, у старших дітей назад і догори (з метою випрямлення зовнішнього проходу).

6. Ввести 3-6 крапель, тримаючи піпетку на відстані від зовнішнього проходу.

7. Простежити, щоб дитина полежав в такому положенні 15-20 хвилин.

3. Запитати про самопочуття.

Завершення маніпуляції

3.1 Опрацювати піпетки відповідно до вимог санепідрежиму.

3.2 Вимити руки.

 

ВЗЯТТЯ СЛИЗУ ІЗ ЗІВА ТА НОСА ДЛЯ БАКТЕРІОЛОГІЧНОГО ДОСЛІДЖЕННЯ;

Оснащення:

1) стерильний шпатель;

2) спеціальний стерильний ватний тампон;

3) спиртівка;

4) сірники.

Використання спеціальних стерильних тампонів. Для того щоб узяти мазок із зіва та порожнини носа, використовують спеціальні стерильні ватні тампони, які закріплені на конусі дерев´яної або металевої палички або дротяної петлі та вставлені в стерильну пробірку. Такі тампони виготовляють у бактеріологічній лабораторії, і вони завжди мають бути у відділеннях стаціонару та кабінетах поліклініки в достатній кількості.

Послідовність дій під час виконання процедур

Взяття мазка із зіва

1. Посадіть хворого обличчям до джерела світла і попросіть його широко відкрити рот.

2. Лівою рукою за допомогою шпателя придавіть корінь язика донизу, а правою вийміть з пробірки тампон і обережно, не торкаючись слизової оболонки щоки та язика, підведіть його до мигдаликів.

3. У ділянці розміщення нальоту зробіть мазок по поверхні мигдаликів, обережно вийміть тампон із ротової порожнини та вставте його в пробірку, не торкаючись зовнішньої її поверхні. Перед тим горловину пробірки проведіть над вогнем (спиртівкою).

4. До пробірки прикріпіть направлення й терміново відправте до лабораторії.

 

Взяття мазка з порожнини носа

1. Посадіть хворого на стілець, трохи відхиліть його голову назад.

2. Лівою рукою злегка підніміть кінчик носа, а правою обережно введіть стерильний ватний тампон обертальними рухами в правий, а потім у лівий нижній носовий хід.

3. Проведіть горловину пробірки над вогнем і вставте тампон у пробірку, не торкаючись зовнішньої її поверхні.

4. До пробірки прикріпіть направлення й терміново відправте до лабораторії.

 

Дезінфекція металевих шпателів. Металеві шпателі після використання замочіть у 1 % розчині хлораміну на 30 хв, промийте холодною водою та прокип´ятіть у дистильованій воді протягом 30 хв.

 

№ 5. Задачі:

1. У хворого на ГРВІ 1,5 років, на 2-й день від початку захворювання з’явилася задишка, «гавкаючий» кашель, стенотичне дихання. Об’єктивні данн:і неспокій, акроціаноз, втягнення слабких місць грудної клітини, дихання шумне, чутне на відстані, тахікардія, підвищення АТ.

Визначити проблеми пацієнта. Сформулювати сестринський діагноз. Скласти план сестринського догляду. 

2. До медсестри звернулася жінка з немовлям зі скаргами на неспокій дитини, високу температуру тіла, блювання. Під час огляду і натискування на козелок дитина заплакала.

Яке захворювання запідозрила медсестра? До якого лікаря спрямувала дитину? 

3. Дитина 8 місяців хворіє на ГРВІ протягом тижня. В останні дві доби стала неспокійною, часто плаче, хитає головою з боку в бік, тягнеться ручкою до правого вуха, відмовляється їсти. Температура тіла — 39,2 °С. Під час розпитування матері встановлено, що у дитини були короткочасні судоми, багаторазове блювання, пронос. Під час отоскопії — права барабанна перетинка почервоніла, випинається, контури її не визначаються, натискування на козелок болюче. Відмічається ригідність потиличних м'язів.

Визначити проблеми пацієнта. Сформулювати сестринський діагноз. 

4. Дитина 2 років госпіталізована з приводу вираженого утруднення дихання. Хворіє распіраторною вірусною інфекцією протягом 1 тижня. Зранку з'явилося значне утруднення дихання. Під час огляду дитина дихає важко, шумно, втяжіння міжреберних проміжків, яремної вирізки та підключичних ямок. Шкіра цианотична кольору, пульс частий зі слабким наповненням.

Визначити проблеми пацієнта. Сформулювати сестринський діагноз. Зазначте першочергові заходи для полегшення стану дитини.

 

Критерії оцінювання:

Завдання № 1 максимальна оцінка - 5 б.

Завдання № 2 максимальна оцінка -15 б.

Завдання № 3 максимальна оцінка -5 б.

Завдання № 4 максимальна оцінка -5 б.

Завдання № 5 Задачі – № 1- 10 б., № 2 – 2б.. № 3 – 3б., № 4 – 5 б. Максимальна оцінка – 20 б.

 

Максимальна кількість балів за заняття - 50

Оцінка 5 –45-50 б

Оцінка 4 –38-44 б

Оцінка 3  - 26-37 б.

Оцінка 2 – 0 – 25 б.

 

Термін виконання: під час заняття за розкладом.

Відповіді надіслати на електронну адресу kionolga2@gmail.com.

При неможливості відповісти  по телефону, або надіслати повідомлення (можна голосові) у месенджер Телеграм.

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Група 3А л/с Практичне заняття № 9 Виконав студент: Викладач Кіон О. І. Предмет Педіатрія Дата 30.10.2020 Тема Вигодовування грудної дитини. Природне вигодовування

Група 4А с/с Практичне заняття № 8 Викладач Кіон О. І. Предмет Медсестринство в педіатрії Дата 03.11.2021 Тема Медсестринський процес при туберкульозі у дітей.

Група 3 Б л/с Практичне заняття № 13 Викладач Кіон О. І. Предмет Педіатрія Дата 26.11.2021 Тема Захворювання новонароджених: захворювання шкіри й пупкової ранки, сепсис. Внутрішньоутробні інфекції.