Група 3 Б л/с Практичне заняття № 18 Викладач Кіон О. І. Предмет Педіатрія Дата 24.12.2021 Тема Аномалії конституції.

 

Група 3 Б л/с  Практичне заняття № 18

Викладач

Кіон О. І.

Предмет

Педіатрія

Дата

24.12.2021

Тема

Аномалії конституції.

 

1.      Завдання:

№ 1. Повторити алгоритми:

¾    проведення лікувальної ванни;

¾    застосування мішанок, мазей, примочок;

 

Записати в щоденник та вивчити алгоритми:

¾    ведення харчового щоденника;

¾    оброблення шкіри в разі попрілостей, екземи;

¾    надання невідкладної медичної допомоги при гострих алергійних станах у дітей (кропив’янка, набряк Квінке, анафілактичний шок).

 

Ведення харчового щоденника

Прийнята їжа дитиною

Прояви діатезу

Частота випорожнень

Зміни з боку органів дихання

1. В першій графі записуються продукти, які одержує дитина на сніданок, обід, вечерю.

2. В другій, третій, четвертій графах зазначаються реакції після сніданку, обіду, вечері.

3. Спочатку кількість продуктів нового в добовому раціоні дитини обмежена, при введенні нового продукту харчування зразу потрібно помітити, чи є на цей продукт прояв алергічної реакції.

4. вести щоденник потрібно 2-3 тижні, після чого можна дізнатися, які продукти харчування викликають у дитини загострення алергічного діатезу.

 

Алгоритм складання меню для дітей з аномалією конституції

Завдання

Вказівки

Примітка

Алергічний діатез

1. Вести харчовий щоденник

2. Прзначити гіпоалергійну дієту (виключається коров’яче молоко, яйця, риба, м’ясні бульони, шоколад, какао. Мед, ікра, фрукти і овочи червоного кольору, горіхи).

3. Обмежити енергетичну цінність їжі за рахунок вуглеводів (каш, цукру, киселів).

4. 30% жирів давати у вигляді олії.

5. Провести пролонговане грудне игодовування без або з пізнім введенням соків лише щойно приготованих

6. При штучному вигодовуванні краще давати кисломолочні суміші ( біолакт, кефір), а іноді соєве та мигдалеве молоко.

7. М’ясо давати з 7 міс. 8. Яєчний жовток призначити у 2 півріччі, обов’язково круто зварений, починаючи з 1/5- 1/4, доводячи до ½ жовтка 1-2 рази на тиждень.

9. Обмежити вживання солі і рідини.

Дитина повинна одержувати таку кількість білків, жирів і вуглеводів, яка б відповідала віковим нормам.

При грудному вигодовуванні під контроль береться і харчування матері годувальниці.

Лімфатичний
діатез

1. Скорочення споживання борошняних продуктів і каш, а все інше харчування повинно відповідати вік дитини. Якщо при цьому помічено алергічне прояв, то потрібно переходити на дотримання гіпоалергенної дієти 2.Обмеження тваринного жиру в їжі, на усунення багатих водою і вуглеводами речовин

Велике значення мають правильна організація режиму, підняття загального тонусу, заняття фізкультурою, а також водні процедури.

Нервово
артритичний
діатез

1.Дієтичне харчування: виключити продукти багаті на пурини та щавелеву кислоту ( паштет, печінка, нирки, оселедці, сардини, шоколад, какао, кава, щавель, шпінат, зелений горошок, цвітна капуста);

2. Обмежити вживання м’яса, птиці, риби, бульйонів, жирів тваринного походження, томатів, цукру, кондитерських виробів;

3. У харчуванні повинні переважати молочні продукти, відварне м’ясо і риба, крупи, дозволені овочі, фрукти.

 

Алгоритм оброблення шкіри в разі попрілостей, екземи

Завдання

Вказівки

Примітка

Попрілості

1. При можливості відмовитися від цілодобового використання підгузків промислового виробництва.

2.Після кожного сечовипускання та дефекації підмивати дитину теплою перевареною водою (а не витирати вологими серветками промислового виробництва).

3. При можливості проводити повітряні ванни після кожного підмивання 2-3 хв ( оголеними може бути тільки ділянка уражена попрілостями).

4. Гігієнічні ванни проводити з додаванням перманганату калію, відвару череди, ромашки.

5. Природні складки після купання обробляти спеціальною дитячою олією.

При алергічному діатезі попрілості виникають навіть при ідеальному догляді за дитиною.

Молочний струп,
екзема

1. На уражену ділянку шкіри (найчастіше це обличчя) накласти примочки з відвару дубильних трав: кори дуба, кропиви, материнки. Для проведення маніпуляції приготувати: відвар лікарських трав температура яких 36-380С, марлеві серветки 4-6 шарів. Серветку (або маску) змочити у відварі, віджати та обережно накласти на уражену ділянку. Тривалість процедури 15-20 хв. (якщо серветка втратила свою вологість її можна змочити марлевим тампоном , не знімаючи з ураженої ділянки.

2. Після цього уражені ділянки промити перекип’яченою водою та обробити 1% розчином резорцину, фукорцину, індиферентними сумішами з тальком, цинком.

3. У разі зменшення запального процесу слід переходити на лікувальні мазі. Мазі накладають на уражені ділянки шкіри ватним тампоном. Якщо через деякий час після нанесення мазей призначена примочка, необхідно змити залишки мазі теплою водою, при необхідності використовуючи м’які миючи гігієнічні засоби.

Для обличчя можна виготовити спеціальну маску з отворами для очей та носа, рота. Мазі містять седативні, пом’якшувальні, протизапальні, антибактеріальні, вітамінні компоненти.

 

Алгоритм Проведення лікувальної ванни при алергічному діатезі

Завдання

Вказівки

Примітка

Підготовчий етап.

 

 

 

 

 

Виконання
процедури

 

 

 

 

 

 

 

 

Завершення
процедури

1. Підготувати необхідний відвар трав, злаків.

2. В чисту ванну налити стільки води

температурою 36-370С, щоб дитина могла

зануритися у воду повністю.

3. Додати приготовлений відвар, розмішати.

4. Температура повітря у кімнаті повинна бути

20-220С.
1. Роздягніть дитину.

2.Поступово занурити дитину у воду, слідкуючи, щоб всі уражені ділянки були у воді.

3. Тривалість процедури поступово збільшують, від 5 до 15 хв. За 10 днів.

4.Після проведення ванни необхідно сполоснути дитину чистою водою температурою 35-360С.

5. Нагріти пелюшку або простирадло. Після ванни обгорнути дитину. У разі поширеного ураження шкіри дитину не витирати, а дати волозі поступово перейти на простирадло.

6. За призначенням лікаря обробити уражені ділянки бовтанкою або маззю.

7.Одягнути дитину.

Якщо є уражені ділянки на обличчі доцільно поєднати проведення лікувальної ванни з примочкою на обличчя за допомогою маски. Маску змочувати у окремій посудині, а не водою з ванни.

Ванна з крохмалю
Взяти 3 столових ложки крохмалю на 10 л води. Крохмаль розвести в невеликій кількості
холодної води, додати кип’яток і зварити. Суміш розмішати у ванні. Тривалість – 8-10 хв.
Курс 8-10 ванн.

Допомога при анафілактичному шоці:

1.                   При відсутності серцевої діяльності або її не ефективності – закритий масаж серця і штучне дихання.

2.                   Дихання 100% киснем.

3.                   В/вено адреналін 5мкг/кг з наступною підтримуючою тривалою в/вено інфузією розчину адреналіну в дозі 0,5 - 1 мкг/кг/хв, до стабілізації АТ.

4.                   В/венна інфузія осмотично-активних колоідно-крісталоідних розчинів (поєднування реополіглюкину, глюкози і розчину натрію хлориду).

5.                   Дімедрол - 1-2 мг/кг ваги тіла в/венно.

6.                   Эуфіліна аналоги в/венно 5 мг/кг/ваги тіла.

7.                   Норадреналін 1 -5 мкг/кг в/венно при зберігаючийся гипотензії

8.                   Симптоматичні засоби при наявності показів: глюкокортикоїди - 5 мг/кг/веса тіла по преднізолону в/венно, атропін, новодрін, допамін

9.                   Цілодобовий контроль всіх фізіологічних параметрів - кардіомоніторінг, пульсоксіметрія.

10.                Апаратна ШВЛ при неефективності дихання, кровообігу.

При необхідності проводиться комплекс дій із серцево-легеневої і церебральної реанімації, від своєчасності початку яких залежить рятування життя постраждалих.

Обов'язкова госпіталізація усіх дітей з анафілактичним шоком в відділення інтенсивного лікування.

 

Допомога при алергічному набряку Квінке

1.                   Десенсибілізуючі препарати: димедрол 1% розчин 0.5-1 мг/кг в/м'язовоабо в/венно.

2.                   Лазікс 2% р-р - 1-2 мг/кг в/м'язово.

3.                   Адреналін 0.1% р-н - 0.2-0.3 мл підшкірно.

4.                   Преднізолон - 1-2 мг/кг в/м'язово або в/венно.

5.                   При ентеральному влученні алергену - ентеросорбенти (активоване вугілля 0.5-1.0 г/кг або 5% розчин Ентеродеза 10-50 мл), очисна клізма.

6.                   Госпіталізація до ВІТ.

 

 

№ 2. Вирішити задачі за наданими номерами.

1. До ФАПу звернулась мати дитини віком 1 – го року життя зі скаргами на підвищену пітливість, незважаючи на гарний догляд за дитиною, на голові себорейні лусочки, часті зригування, нестійкі випорожнення. Об'єктивно: загальний стан дитини задовільний. Шкіра блідорожевого кольору, в місцях природних складках шиї, обличчя, за вухами, під пахвою шкіра червона, в деяких місцях шкіра червона, набрякла, лущиться. Зі сторони інших органів і систем патологій не виявлено.

1 Який найбільш імовірний попередній діагноз? Обгрунтуйте його.

2. Складіть план обстеження, лікування.

 

2. До ФАПу звернулась мати дитини віком 8-ми місяців з скаргами стійкі попрілості в дитини від народження, у природних складках шиї, обличчя за вухами, під пахвою,у паху, між сідничних та підколінних складках, почервоніння, які супроводжуються свербежем. Дитина млява, неспокійна, погано спить, погано їсть. З анамнезу відомо, що ці явища довготривалі. При огляді: загальний стан дитини порушений, температура тіла 36,7. На щоках гіперемований інфільтрат, різко відокремлений від нормальної шкіри.

1 Який найбільш імовірний попередній діагноз? Обгрунтуйте його.

2. Складіть план обстеження, лікування.

 

3. До ФАПу звернулась мати дитини віком 8-ми місяців з скаргами стійкі попрілості в дитини від народження навіть за умови доброго догляду, у природних складках почервоніння. З анамнезу відомо, що дитина часто хворіє на бронхіт. При огляді: стан дитини задовільний, на шкірі сідниць та нижніх кінцівок тверді папули, що сверблять,

1 Який найбільш імовірний попередній діагноз? Обгрунтуйте його.

2. Складіть план обстеження, лікування.

 

4. До ФАПу звернулась мати дитини віком 10-ти днів життя з скаргами стійкі попрілості в дитини від народження навіть за умови доброго догляду, на волосистій частині голови себорейні лусочки, злущення епітелію на язиці, зригування.

1 Який найбільш імовірний попередній діагноз? Обгрунтуйте його.

2. Складіть план обстеження, лікування.

 

5. До звернулась мати дитини віком 5 місяців. Перебуває на штучному вигодовуванні з 1 місяця. При об’єктивному обстеженні визначається пітниця, попрілості, гнейс, географічний язик, строфулюс.

1 Який найбільш імовірний попередній діагноз? Обгрунтуйте його.

2. Складіть план обстеження, лікування.

 

6. . Під час профілактичного огляду дитини 3-х місяців мати поскаржилась фельдшеру ФАПу на млявість, малорухливість. Об’єктивно: шкірні покриви бліді, пастозні. Збільшені шийних, пахвових та пахових л/в. Задня стінка глотки грубозерниста, збільшенні піднебінні мигдалики. Зниження тонусу м’язів і тургору шкіри.Печінка + 3 см, селезінка _ 1 см.

1 Який найбільш імовірний попередній діагноз? Обгрунтуйте його.

3. Складіть план обстеження, лікування.

 

7. До ФАПу звернулась мати дитини віком 4 років. На тлі ГРВІ спостерігають блювання до 6 разів за останні 4 години, запах ацетону з рота. З анамнезу відомо, що дитина почала ходити з 9 міс. Ввечері дитина скаржиться на болі в ногах, але ортопедом патології не виявлено. В сімейному анамнезі – цукровий діабет ІІ типу, січокам’яна хвороба..

1 Який найбільш імовірний попередній діагноз? Обгрунтуйте його.

2. Надайте невідкладну допомогу на до госпітальному етапі.

3. Складіть план обстеження, лікування.

 

8. У хлопчика 5 років спостерігаються нічні страхи, емоційна нестійкість, болі у суглобах. об’єктивно: зниженої вгодованості, астенічної тілобудови, інтелектуально добре розвинений, вміє читати. В загальному аналізі сечі – виявлені урати, оксалати.

1 Який найбільш імовірний попередній діагноз? Обгрунтуйте його.

2. Складіть план обстеження, лікування.

 

9. Дитині 1,5 роки. Часто хворіє ГРЗ, які мають затяжний перебіг. Перенесла 3 рази бронхопневмонію. Об’єктивно: дитина бліда, пастозна, збільшені лімфатичні вузли, аденоїдні вегетації ІІ ст., компенсований хронічний тонзиліт. Печінка + 2 см, селезінка + 0,5 см.

1 Який найбільш імовірний попередній діагноз? Обгрунтуйте його.

2. Складіть план обстеження, лікування.

 

№ 3. Дати усні відповіді на запитання:

1.  Етіологія захворювання.

2.  Патогенез.

3.  Класифікація.

4.  Клінічні прояви.

5.  Діагностика.

6.  Лікування та догляд.

7.  складання меню для дітей з аномалією конституції;

8.  Профілактика захворювання.

 

2.      Критерії оцінювання:

№ 1.

№ 2. Вирішити задачі (30 б.)

№ 3. Дати усні відповіді на запитання: 20 б.

 

Максимальна кількість балів за заняття - 50

Оцінка 5 –45-50 б

Оцінка 4 –38-44 б

Оцінка 3  - 26-37 б.

Оцінка 2 – 0 – 25 б.

 

Термін виконання:під час заняттяза розкладом.

Відповіді надіслати на електронну адресу kionolga2@gmail.com

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Група 3А л/с Практичне заняття № 9 Виконав студент: Викладач Кіон О. І. Предмет Педіатрія Дата 30.10.2020 Тема Вигодовування грудної дитини. Природне вигодовування

Група 4А с/с Практичне заняття № 8 Викладач Кіон О. І. Предмет Медсестринство в педіатрії Дата 03.11.2021 Тема Медсестринський процес при туберкульозі у дітей.

Група 3 Б л/с Практичне заняття № 13 Викладач Кіон О. І. Предмет Педіатрія Дата 26.11.2021 Тема Захворювання новонароджених: захворювання шкіри й пупкової ранки, сепсис. Внутрішньоутробні інфекції.