Група 4 А сс Практичне заняття №1 8 й семестр Викладач Кіон О. І. Предмет Медсестринство в педіатрії Дата 19.01.2021 Тема Вітряна віспа. Скарлатина.

 

Група 4 А сс Практичне заняття №1 8 й семестр

Викладач

Кіон О. І.

Предмет

Медсестринство в педіатрії

Дата

19.01.2021

Тема

Вітряна віспа. Скарлатина.

 

План

1.      Виконання медсестринського процесу під час вітряної віспи, скарлатини.

2.      Оволодіння навичками медсестринського обстеження пацієнта, визначення його дійсних проблем та встановлення медсестринських діагнозів.

3.      Планування медсестринських втручань та їх реалізація.

4.      Вивчення методики навичок підготовки пацієнта та взяття біологічного матеріалу для лабораторних досліджень. Виконання лікарських призначень.

5.      Навчання пацієнта та його оточення само- та взаємодогляду.

6.      Поточна дезінфекція.

7.      Дотримання правил техніки безпеки, охорони праці, протиепідемічного режиму, професійної безпеки під час роботи з кров’ю та іншими біологічними рідинами, медичною апаратурою, проведення маніпуляцій, обстеження дитини тощо.

Практичні навички:

    розведення та введення антибіотиків;

    проведення підшкірних, внутрішньом’язових ін’єкцій, внутрішньовенних вливань;

    взяття крові та сечі для проведення загального аналізу.

    взяття мазка з ротоглотки на β-гемолітичний стрептокок;

    догляд за шкірою та слизовими оболонками;

    годування тяжкохворих дітей;

    заходи і засоби особистої професійної безпеки медичної сестри під час надання медичної допомоги пацієнтам, при роботі з кров’ю та іншим біологічним матеріалом.

 

1. Вивчити та записати в щоденник алгоритми:

Оцінювання стану пацієнта при скарлатині

Алгоритм дій

1.                   Стан хворої дитини оцінюють на основі таких ознак:

                  головний біль, в'ялість, загальне нездужання, підвищення t до 38-390 С,

                  біль при ковтанні, в горлі;

                наявність «палаючого зіву», «малинового язика»;

                дрібноцятковий висип на внутрішніх поверхнях тулуба та кінцівок;

                наявність блідого носо-губного трикутника;

                розширення меж серця, глухість серцевих тонів, систолічний шум;

                акроціаноз, задишка;

                пластинчате злущення долонь;

                лейкоцитоз

2.    Сформулюйте проблеми хворої дитини.

3.    Складіть план сестринського догляду.

 

Оцінювання стану пацієнта при вітряній віспі

Алгоритм дій

1.    Стан хворої дитини оцінюють на основі таких ознак:

                  головний біль, в'ялість, загальне нездужання, підвищення t до 38-390 С,

                поліморфний висип на тілі, волосяній частині голови, слизових оболонках;

                лейкопенія, лімфоцитоз

2.    Сформулюйте проблеми хворої дитини.

3.    Складіть план сестринського догляду.

 

 

Проблеми пацієнта

План сестринського догляду

Оцінка результату

 

 

 

 

Годування тяжкохворих

Завдання

Вказівки

Примітка

Підготовчий етап

До моменту приймання їжі закінчіть усі процедури і запропонуйте хворим здійснити фізіологічні відправлення. Якщо хворий не може сидіти в ліжку, надайте йому напів сидячого положення, трохи піднявши головний кінець ліжка або підкласти під спину декілька подушок. Шию та груди накрийте серветкою чи рушником. Установіть перед хворим на потрібному рівні надліжковий столик.

 

Годування

1.   Лівою рукою трохи підніміть голову хворого разом із подушкою, а правою підносьте йому до рота ложку з їжею.

2.   Годуйте малими порціями з достатніми паузами, щоб хворий мав можливість добре прожувати їжу і не захлинувся.

3.  Якщо хворому важко жувати, давайте йому рідку або протерту їжу. Не давайте гарячу їжу.

4.   Не дозволяйте хворому розмовляти під час годування, щоб їжа при цьому не потрапляла в дихальні шляхи.

5.   При відсутності апетиту ласкаво переконуйте дитину в необхідності приймання їжі. Не наполягайте на тому, щоб хворий з'їв увесь об'єм їжі зразу. Не залишайте їжу на тумбочці біля хворого.

Не наливайте їжу в рот насильно, якщо хворий не ковтає, оскільки потрапляння їжі в дихальні шляхи може спричинити аспіраційну пневмонію. Страви повинні бути смачними та гарно оформлені, при можливості у вигляді тваринок,фруктів. Це зацікавлює дитину і вона починає їсти.

Завершення процедури

Протріть тумбочку з використання дезінфікуючих розчинів. Перевірте, чи не залишилися крихти їжі на натільної та постільної білизні хворого.

 

 

Взяття мазка з ротоглотки на β-гемолітичний стрептокок

Оснащення: Штатив для пробірок,стерильні пробірки з ватними тампонами на металевих стержнях, стерильні шпателі,склянка для забрудених шпателів.

 

Послідовність

Зміст

Примітка

Підготовка до маніпуляції

 

 

 

Алгоритм дій

 

 

1.                  Пояснити матері мету і хід процедури, отримати згоду.

2.                  Підготувати необхідне оснащення.

3.                  Вимити руки, осушити, одягнути

рукавички.

4.                  Дитину посадити обличчям до світла.

1. У штатив поставити три пробірки з стерильними ватними тампоном.

2. У ліву руку взяти пробірку між ІVіVпальцями, витягнути стержень з ватними тампонами тампоном і взяти його в ліву руку І і II пальцями.

3. В праву руку взяти шпатель ,розкрити дитині рот, притримати шпателем язик

4. Стерильним ватним тампоном на стержні взяти мазок з поверхні мигдаликів.

5. Стержень з ватним тампоном внести в пробірку, не торкаючись стінок, і поставити у штатив.

6. Лівою рукою тримати пробірку і стержень з ватним тампоном. Правою рукою підняти кінчик носа вгору.

7. З кожної ніздрі взяти мазок окремими тампонами.

8. Кожен ватний тампон внести в різні стерильні пробірки, не торкаючись стінок, поставити їх у штатив.

9. Виписати направлення в лабораторію на аналіз мазків із зіва і носа на стрептокок.

 

Завершення маніпуляції

1. Зняти рукавички, маски.

 2. Вимити і осушити руки.

 

Заповнення медичної документації

Зробіть відмітку в листку призначень.

 

 

 

Догляд за шкірою під час висипу вітряної віспи

Послідовність

Зміст

Примітка

Оснащення

 

 

 

 

Підготовка до маніпуляції

Стерильні ватні кульки, стерильний лоток, скляна паличка, 1% розчин діамантового зеленого, 5% розчин йоду, спирт, 10% розчин нітрату срібла, відвар ромашки.

1.                  Пояснити матері мету і хід процедури, отримати згоду.

2.                  Підготувати необхідне оснащення.

3.                  Вимити руки, осушити, одягнути рукавички.

4.                  Дитину покласти в ліжко, провести огляд шкіри,визначити появу нових висипних елементів.

 

Обробляти везикули кожну добу

Алгоритм дій

1. Змочіть ватний тампон у 1% спиртовий розчин діамантового зеленого та обробіть висипні елементи.

2. Протріть здорові ділянки шкіри ватною кулькою, змоченою у відварі ромашки або 2% розчином натрію гідрокарбонату.

 

Завершення маніпуляції

1. Зняти рукавички.

 2. Вимити і осушити руки.

 

Заповнення медичної документації

Зробіть відмітку в листку призначень.

 

 

Догляд за слизовою оболонкою ротової порожнини та статевих органів під час висипу вітряної віспи

Послідовність

Зміст

Примітка

Оснащення

 

 

 

 

Підготовка до маніпуляції

Стерильні ватні кульки, стерильний лоток, скляна паличка, 1% розчин діамантового зеленого, 5% розчин йоду, спирт, 10% розчин нітрату срібла, відвар ромашки.

1.                  Пояснити матері мету і хід процедури, отримати згоду.

2.                  Підготувати необхідне оснащення.

3.                  Вимити руки, осушити, одягнути рукавички.

4.                  Дитину покласти в ліжко, провести огляд слизових оболонок, ротової порожнини та статевих органів.

5.                  визначити наявність висипних елементів.

Обробляти везикули кожну добу

Алгоритм дій

1. Запропонуйте дитині полоскання порожнини рота 2-3 рази на день розчином фурациліну 1:5000 або відваром ромашки.

2. Після кожного сечовипускання проводиться підмивання дитини відва ром ромашки і змащування дитячим кремом або вазеліном.

3. Забезпечити проведення загальні гігієнічні ванни можна 1 раз на 3 дні, або частіше (по мірі необхідності).

4. Після купання шкіру дитини просушують рушником і змащують везикули спиртовим розчином брильянтового зеленого або метиленовим синім.

Температура води +38+390 С, в воду додати відвар череди або ромашки, перманганату калію. Можна користу ватись дитячим милом, але користуватися мочалкою не можна, оскільки це може призвести до травматизму везикул і приєднанні вторинної інфекції.

Завершення маніпуляції

1. Зняти рукавички.

 2. Вимити і осушити руки.

 

Заповнення медичної документації

Зробіть відмітку в листку призначень.

 

 

2. Зробити презентацію на одну з тем:

1.         Медсестринський процес під час типової форми вітряної віспи.

2.         Медсестринський процес під час атипових формах вітряної віспи.

3.         Медсестринський процес під час скарлатини.

4.         Медсестринське обстеження пацієнта під час вітряної віспи, визначення його дійсних проблем та встановлення медсестринських діагнозів.

5.         Медсестринське обстеження пацієнта під час скарлатини, визначення його дійсних проблем та встановлення медсестринських діагнозів.

6.         Планування медсестринських втручань та їх реалізація під час вітряної віспи.

7.         Планування медсестринських втручань та їх реалізація під час скарлатини.

8.         Дотримання правил техніки безпеки, охорони праці, протиепідемічного режиму, професійної безпеки під час роботи з кров’ю та іншими біологічними рідинами, медичною апаратурою, проведення маніпуляцій, обстеження дитини з вітряною віспою, та скарлатиною. Навчання пацієнта та його оточення само- та взаємодогляду. Поточна дезінфекція.

(Номер презентації дивись в вайбері, в групі педіатрія.)

 

3. Вирішити по 2 клінічні ситуаційні задачі: (Номера завдань дивись в вайбері, в групі педіатрія.)

 

  1. Дитина 7 років захворіла гостро: підвищилась температура тіла до 390С,  з явились головний біль. Біль у горлі, рвота. Через 3 години в пахвинних ділянках, на шиї та  у верхній частині грудної  клітки з’явилась дрібна яскраво – червона висипка на гіперемованому фоні. У ротоглотці – яскрава гіперемія, сірі нальоти на мигдаликах, підщелепні лімфовузли збільшені, болючі.

1.  Визначте проблеми пацієнта.

2.  Сформулюйте медсестринський діагноз.

3.  Складіть план сестринського догляду.

 

  1. Дитині 6 років. Скарги  на підвищення t тіла до 38 С, нездужання, втрату апетиту. При огляді: на шкірі волосистої частини голови, обличчі, тулубі, кінцівках висип у вигляді папул, везикул, кірочок. На який термін треба цю дитину ізолювати від колективу?

1.  Визначте проблеми пацієнта.

2.  Сформулюйте медсестринський діагноз.

3.  Складіть план сестринського догляду.

 

 

  1. Хлопчик, 10 років, захворів у школі з ознобу, головного болю і болю в горлі. Об’єктивно:на другий день хвороби стан середньотяжкий, t 38, 8º С, на шкірі обличчя, шиї, внизу живота дрібнокрапковий рожевий висип на гіперемованому фоні шкіри, блідий носогубний трикутник, в зіві відграничена яскраво-червона гіперемія м’якого піднебіння, на слизовій оболонці піднебіння - крапкова  енантема. Язик обкладений  білим нальотом. Підщелепні лімфовузли  збільшені. На 4-й  день хвороби t 40º С, скарги на біль у лівому вусі, на 6-й день втрата свідомості, судоми, ригідність м’язів потилиці, симптом Керніга. Клінічний аналіз крові: Л- 33,0х109/л, е - 6, п - 12, с - 67, л- 10, м - 5, ШОЕ - 52 мм/год.

1.  Визначте проблеми пацієнта.

2.  Сформулюйте медсестринський діагноз.

3.  Складіть план сестринського догляду.

 

  1. Дитині 12 років. Скарги  на підвищення t тіла до 39,50 С, нездужання, втрату апетиту. При огляді: на шкірі волосистої частини голови, обличчі, тулубі, кінцівках висип у вигляді папул, везикул, пустул, кірочок.

1.  Визначте проблеми пацієнта.

2.  Сформулюйте медсестринський діагноз.

3.  Складіть план сестринського догляду.

 

4. Скласти таблицю: Профілактика вітряної віспи та скарлатини.

 

Критерії оцінювання:

№ 1. - Вивчити та записати в щоденник алгоритми:20 б.

№ 2. - Зробити презентацію на одну з тем:30 б.

№ 3. Вирішити по 2 клінічні ситуаційні задачі: по 20 б. за задачу.

№ 4. Скласти таблицю: Профілактика вітряної віспи та скарлатини. 10 б.

Максимальна кількість балів за заняття – 100б.

Оцінка 5 –95-100 б

Оцінка 4 – 85-94 б

Оцінка 3  - 51-84 б.

Оцінка 2 – 0 – 50 б

 

Термін виконання: за розкладом заняття.

Відповіді надіслати на електронну адресу kionolga2@gmail.com

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Група 3А л/с Практичне заняття № 9 Виконав студент: Викладач Кіон О. І. Предмет Педіатрія Дата 30.10.2020 Тема Вигодовування грудної дитини. Природне вигодовування

Група 4А с/с Практичне заняття № 8 Викладач Кіон О. І. Предмет Медсестринство в педіатрії Дата 03.11.2021 Тема Медсестринський процес при туберкульозі у дітей.

Група 3 Б л/с Практичне заняття № 13 Викладач Кіон О. І. Предмет Педіатрія Дата 26.11.2021 Тема Захворювання новонароджених: захворювання шкіри й пупкової ранки, сепсис. Внутрішньоутробні інфекції.