Група 2 А лс Практичне заняття № 23.Фармакологія та медична рецептура Дата 18.05.2020 Тема Солі лужних, лужно-земельних металів. Глюкоза


Група 2 А лс Практичне заняття № 23.
Викладач
Кіон О. І.
Предмет
Фармакологія та медична рецептура
Дата
18.05.2020
Тема
Солі лужних, лужно-земельних металів. Глюкоза

План практичного заняття
1. Теоретичні питання
Солі лужних металів. Солі Натрію: ізотонічний, гіпертонічний та гіпотонічний розчини, їх фізіологічне значення, характеристика та застосування.
Солі Калію. Вплив на функції нервової системи, діяльність серця. Калію хлорид, форми випуску, застосування. Препарати калію: панангін, аспаркам. Показання до застосування, їх використання.
Солі Кальцію, їх фізіологічне значення, ефекти дії. Кальцію хлорид та кальцію глюконат, форми випуску, шляхи введення, застосування.
Солі лужноземельних металів. Солі Магнію. Магнію сульфат, залежність фармакологічної дії магнію сульфату від шляхів уведення. Резорбтивна дія йонів Магнію (вплив на центральну нервову та серцево-судинну системи), жовчогінна та проносна дія. Форми випуску та застосування магнію сульфату.
Барію сульфат. Застосування барію сульфату для рентгенологічного дослідження травного каналу.
Глюкоза, її енергетичне значення, антитоксичні та осмотичні властивості. Форми випуску, застосування ізотонічного та гіпертонічного розчинів, шляхи їх уведення.
Практичні навички:
¾     Ознайомлення з препаратами;
¾     розв’язувати проблемні задачі з питань гомеостазу;
¾     виписувати рецепти на препарати з групи солей лужних та лужноземельних металів;
¾     виписувати рецепти на глюкозу;
¾     розв’язувати задачі з фармакотерапії щодо запобігання побічним діям та застосування розчинів солей і глюкози при станах, що потребують невідкладної допомоги.

1.      Завдання: Виконати у щоденнику
№ 1. Заповнити таблицю: Солі лужних та лужноземельних металів:

Солі лужних металів
Солі лужноземельних металів
Солі натрію
Солі калію
Солі кальцію
Солі магнію
Вміст  та добова потреба у мікроелементі
(За Скакун)




Класифікацію
назва та %
1.
2.
3.



Препарати




Шляхи введення




Особливості застосування




Негативні наслідки при неправильному введенні препарату




Ефекти
залежно від шляху введення








Показання




Побічні ефекти




Протипоказання





№ 2. Заповнити таблицю Глюкоза:
Енергетичне значення

Властивості

Класифікація


Препарати, їх форма випуску




Шляхи введення




Особливості застосування




Негативні наслідки при неправильному введенні препарату




Показання




Протипоказання





№ 3. Розв’язування фармакотерапевтичних задач:
1. Пацієнтові з пароксизмальною тахікардією призначено калію хлорид. Обґрунтувати призначення. Який шлях введення препарату? Яку форму випуску препарату потрібно використати? Який розчинник? З якою швидкістю необхідно вводити цей засіб? Виписати рецепт.

2. Пацієнтові з хронічною серцевою недостатністю, який лікується дигоксином, призначено калію хлорид.  Обґрунтувати призначення. Яку форму випуску препарату потрібно використати? Який шлях введення препарату та особливості його вживання? Виписати рецепт.

3. Пацієнтові з гострою пневмонією необхідно парентерально ввести розчин кальцію хлориду. Обґрунтувати призначення. Визначте правильний шлях застосування цього засобу. Яке ускладнення виникає при неправильному парентеральному введенні препарату? Описати тактику введення. Виписати рецепт.

№ 4. Заповніть матрицю (потрібне позначте знаком +):
                                           Засоби
Показання до застосування           
Натрію хлорид
Калію хлорид
Кальцію хлорид
Магнію сульфат
1.       
Тетанія, спазмофілія




2.       
Шкірні захворювання




3.       
Зневоднення органвму




4.       
Алергійні захворювання




5.       
Тривале застосування дихлотіазиду




6.       
Запальні процеси




7.       
Гіпертонічний криз




8.       
Гнійні рани




9.       
Нестримне блювання




10.   
Еклампсія




11.   
Кровотечі




12.   
Холецистит




13.   
Аритмії




14.   
Інтоксикація серцевими глікозидами




15.   
Закрепи





2.      Критерії оцінювання:
№ 1. Заповнити таблицю: Солі лужних та лужноземельних металів: Макс 30 б.
№ 2. Заповнити таблицю Глюкоза: Макс 20 б.
№ 3. Розв’язування фармакотерапевтичних задач: По 10 б.; Макс 30 б.
№ 4. Заповніть матрицю (потрібне позначте знаком +): Макс 20 б.

Максимальна кількість балів за заняття - 100
Оцінка 5 –95-100 б
Оцінка 4 – 85-94 б
Оцінка 3  - 51-84 б.
Оцінка 2 – 0 – 50 б

Література:
·         Фармакологія: підручник / І.В. Нековаль, Т.В. Казанюк. — 4-е вид., виправл. — К.: ВСВ «Медицина», 2011.— 520 с.
Стор. 406 – 414.
·         Основи фармакології з рецептурою: Підручник. / М. П. Скакун, К. А. Посохова – Тернопіть: Укрмедкнига
  Стор. 322 -339

3.      Термін виконання: наступний день після заняття за розкладом.
Відповіді надіслати на електронну адресу olgakion@rambler.ru


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Група 3 Б л/с Практичне заняття № 13 Викладач Кіон О. І. Предмет Педіатрія Дата 26.11.2021 Тема Захворювання новонароджених: захворювання шкіри й пупкової ранки, сепсис. Внутрішньоутробні інфекції.

Група 3А л/с Практичне заняття № 9 Виконав студент: Викладач Кіон О. І. Предмет Педіатрія Дата 30.10.2020 Тема Вигодовування грудної дитини. Природне вигодовування

3 А с/с 26.10 Медсестринство в педіатрії