Група 2 А сс Практичне заняття № 14Фармакологія та медична рецептура Дата 03.06.2020 Тема Анальгетичні засоби.


Група 2 А сс Практичне заняття № 14.
Викладач
Кіон О. І.
Предмет
Фармакологія та медична рецептура
Дата
03.06.2020
Тема
Анальгетичні засоби.

Анальгетичні засоби. Наркотичні анальгетики (морфіну гідрохлорид, омнопон, промедол, фентаніл, трамадол, естоцин, пентазоцин, буторфанол). Загальна характеристика. Механізм дії. Морфін, вплив на ЦНС, органи травлення. Застосування. Медикаментозна залежність (морфінізм). Гостре отруєння морфіном, принципи лікування. Антагоністи наркотичних анальгетиків (налорфіну гідрохлорид, налоксон).
Препарати опію. Омнопон, особливості дії. Синтетичні замінники морфіну: промедол і фентаніл, особливості дії. Застосування фентанілу для нейролептаналгезії. Таламонал.
Анальгетики змішаного механізму дії (трамадол). Механізм дії. Відмінність їх від опіоїдних анальгетиків.
Ненаркотичні анальгетики (анальгін, антипірин, кислота ацетилсаліцилова, фенацетин, парацетамол, кетанов, панадол, вольтарен, напроксен, диклофенак натрію, седалгін). Загальна характеристика. Механізм болезаспокійливої, протизапальної та жарознижувальної дії. Особливості застосування окремих препаратів. Побічні ефекти, заходи щодо запобігання виникненню їх.
ПРАКТИЧНІ ЗАНЯТТЯ
Лікарські засоби, що впливають на ЦНС. Анальгетичні засоби. Класифікація, фармакодинаміка та фармакотерапія засобів, що впливають на ЦНС (засобів для наркозу, снодійних, спирту етилового, протиепілептичних, протипаркінсонічних). Принципи фармакотерапії при отруєнні засобами, що пригнічують функцію ЦНС. Виписування рецептів, розв’язування проблемних і ситуаційних задач. Робота з довідковою літературою.
Класифікація, фармакодинаміка та фармакотерапія анальгетичних засобів. Принципи надання допомоги при отруєнні. Правила безпечного зберігання препаратів. Виписування рецептів, розв’язування проблемних і ситуаційних задач. Робота з довідковою літературою.
Практичні навички:
¾    оцінювати доцільність та можливість застосування вивчених препаратів для фармакотерапії за різних патологічних станів;
¾    аналізувати фармакологічні й побічні ефекти вивчених препаратів;
¾    надавати невідкладну допомогу при гострих отруєннях та невідкладних станах;
¾    виписувати рецепти на основні препарати;
¾    володіти правилами безпечного зберігання та видачі окремих препаратів;
¾    працювати з медикаментозними засобами;
¾    розв’язувати фармакотерапевтичні та ситуаційні задачі на основі фармакологічних і побічних ефектів, властивостей;
¾    працювати з довідковою літературою.

  1. Завдання: Виконати у щоденнику
№ 1. Доповнити таблицю Анальгетичні засоби:
Класифікація
Наркотичні
Ненаркотичні
Агоністи опіатних рецепторів
Агоністи-антагоністи рецепторів
Антагоністи опіатних рецепторів
похідні кислот
іншої будови
природні
синтетичні
Препарати









Знеболювальний ефект (≈  в ++)






Шляхи введення






Побічні ефекти






Показання






Протипоказання








№ 2. Заповнити таблицю Порівняльна характеристика наркотичних та ненаркотичних анальгетиків: (Поставити+, або -)
Ефект
Наркотичні
Ненаркотичні
Болезаспокійливий
(вказати вид болю)


Снодійний


Ейфорія


Залежність


Звикання


Пригнічення дихання


Протизапальний


Жарознижувальний



№ 3. Дати визначення:
1. Медикаментозна залежність.
2. Звикання.
3. Агоністи опіатних рецепторів
4. Антагоністи наркотичних анальгетиків (опіатних рецепторів).
5. Ейфорія.
6. Нейролептаналгезія.
7. Морфінізм.

№ 4. Вирішити ситуаційні задачі:
1. До вас звернувся пацієнт з проханням виписати таблетки кислоти ацетилсаліцилової. Щ о слід з’ясувати у пацієнта і які дати рекомендації щодо вживання препарату? Виписати рецепт. Назвати види дії препарату.

2. Ви працюєте медичною сестрою у хірургічному відділенні. Проаналізуйте застосування таких препаратів, фентаніл, морфіну гідрохлорид, анальгін, кетанов. Виписати рецепт на препарат, який можна застосовувати в ранньому післяопераційному періоді.

  1. Критерії оцінювання:
№ 1. Заповнити таблицю Анальгетичні засоби: Макс 30 б.
№ 2. Заповнити таблицю Порівняльна характеристика наркотичних та ненаркотичних анальгетиків:
Макс 20 б.
№ 3. Дати визначення: Макс 35 б. (по 5 б. кожна відповідь)
№ 4. Вирішити ситуаційні задачі: 1. – 10 б., 2. - 5 б. Макс 15 б.

Максимальна кількість балів за заняття - 100
Оцінка 5 –95-100 б
Оцінка 4 – 85-94 б
Оцінка 3  - 51-84 б.
Оцінка 2 – 0 – 50 б

Література:
·         Фармакологія: підручник / І.В. Нековаль, Т.В. Казанюк. — 4-е вид., виправл. — К.: ВСВ «Медицина», 2011.— 520 с.
Стор. 229 - 245.

·         Основи фармакології з рецептурою: Підручник. / М. П. Скакун, К. А. Посохова – Тернопіть: Укрмедкнига
  Стор. 105 – 116.

  1. Термін виконання: наступний день після заняття за розкладом.
Відповіді надіслати на електронну адресу olgakion@rambler.ru


Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Група 3 Б л/с Практичне заняття № 13 Викладач Кіон О. І. Предмет Педіатрія Дата 26.11.2021 Тема Захворювання новонароджених: захворювання шкіри й пупкової ранки, сепсис. Внутрішньоутробні інфекції.

Група 3А л/с Практичне заняття № 9 Виконав студент: Викладач Кіон О. І. Предмет Педіатрія Дата 30.10.2020 Тема Вигодовування грудної дитини. Природне вигодовування

3 А с/с 26.10 Медсестринство в педіатрії