14.04.2020 4А с/с Медсестринство в педіатрії
Група 4А с/с
Викладач
|
Кіон О. І.
|
Предмет
|
Медсестринство
в педіатрії
|
Дата
|
14.04.2020
|
Тема
|
Невідкладна
допомога на догоспітальному етапі та в стаціонарі.
|
- Завдання: Виконати у щоденнику
№ 1. Вирішити
ситуаційні задачі:
1. До
дитини 3,5 років була викликана дільнична медсестра. Дитина захворіла гостро з
підвищення температури до 38,50С, появи сухого кашлю. Вночі дитина
прокинулась, стала неспокійною, кашель “гавкаючий”, дихання стало шумним. Через
деякий час шумне дихання посилилось, стало поверхневим, з’явилась інспіраторна
задишка, яка спостерігалась і в стані спокою. Шкіра дитини “мармурова”, вкрита
холодним потом, ціаноз носо-губного трикутника та кінчика носа. Дитина
збуджена, часом втрачає свідомість, при диханні спостерігається втягнення всіх
поступливих місць грудної клітини. Виражена тахікардія, ЧСС – 132 уд/хв.
Медсестра надала невідкладну допомогу (незалежні втручання) та порадила
викликати ЩМД.
1. Визначте проблеми пацієнта. Сформулюйте медсестринський
діагноз. Визначте ступінь. Яка потенційна проблема можуть виникнути у цієї
дитини?
2. Надайте невідкладну допомогу (незалежні втручання та
втручання за призначенням лікаря).
2. Дитина
5 років захворіла гостро з підвищення температури до 39,80С,
млявості, головного болю, болю в м’язах, утруднення носового дихання. Обличчя
та тіло дитини гіперемійовані, ін’єкція судин склер, кінцівки гарячі на дотик,
вологі. Слизова оболонка задньої стінеи глотки яскраво гіперемійована з
гіпертрофією фолікулів. Тахікардія – 134 уд/хв. При аускультації – в легенях
везикулярне дихання. Над симетричними ділянками легень ясний легеневий звук.
Тони серця звучні. Живіт м’який, безболісний. Менінгеальні симптоми не
виявлені.
1. Визначте проблеми пацієнта. Сформулюйте медсестринський
діагноз.
2. Надайте невідкладну допомогу (незалежні втручання та
втручання за призначенням лікаря).
3. До
дитини 3 міс була викликана дільнична медсестра. Дитина., хворіє 2-й день.
Захворювання почалось з підвищення температури до 38,50С, появи
рідких водянистих випорожнень, 2-разової блювоти. При огляді стан дитини
середньої тяжкості. Шкіра бліда, тургор тканин помірно знижений. П`є рідину
охоче. Слизові оболонки сухуваті. Тони серця ритмічні, звучні. В легенях –
дихання везикулярне. Живіт здутий, помірно виражений метеоризм. Печінка і
селезінка не збільшені. Маса до захворювання – 5500 г, на момент огляду – 5200
г. Випорожнення рідкі водянисті жовтого кольору 5 разів на добу. Діурез
достатній.
1. Визначте проблеми пацієнта. Сформулюйте медсестринський
діагноз. Яка тактика медсестри?
2. Надайте невідкладну допомогу (незалежні втручання та
втручання за призначенням лікаря).
4. Дитина
6 міс., захворіла взимку гостро з підвищення температури тіла до 390С,
блювоти, неспокою, рідких випорожнень. На другу добу – повторна блювота,
випорожнення до 8 разів на добу малокалові водянисті, жовті. Госпіталізований
на 3 день хвороби. Дитина млява. Шкіра помірно суха, тургор тканин знижений.
Слизові оболонки сухі, язик обкладений білим нальотом. Велике тім`ячко дещо
запале. Голос послаблений. Маса тіла при госпіталізації – 6 кг 500 г
(напередодні захворювання була – 7 кг). Тони серця приглушені, помірна
тахікардія. Виражена спрага. Живіт здутий, кишечник гурчить. Випорожнення
водянисті жовтого кольору кожну годину. Діурез знижений.
1. Визначте проблеми пацієнта. Сформулюйте медсестринський
діагноз. Визначте ступінь зневоднення.
2. Надайте невідкладну допомогу (незалежні втручання та
втручання за призначенням лікаря).
5. Дитина
2 міс, хворіє 5 днів. Захворювання почалося з кашлю, температура тіла 36,7ОС.
Оглянутий лікарем, діагноз ГРВІ. Кашель наростав, більше відмічався у нічні
години. Призначене симптоматичне лікування не ефективно. На 6 день кашель набув
нападоподібний характер до 20 разів на добу, обличчя хворого червоніло,
відмічався цианоз носогубного трикутника. Дитина приймала вимушене положення,
язик висунутий. Відмічілася сльозотеча. Після нападу кашлю відходило в`язке
харкотиння. Дитина була госпіталізована. Під час огляду у дитини відмічається
типовий напад спазматичного кашлю, під час якого дитина посиніла, перестала
дихати. В легенях жорстке дихання, хрипів не має. Тони серця ритмічні, звучні.
1. Визначте проблеми пацієнта. Сформулюйте медсестринський
діагноз. Який невідкладний стан розвинувся у дитини? Внаслідок якого основного
захворювання?
2. Визначте тактику надання екстреної медичної допомоги.
6. Хворий
С., 9 років Скарги: на набряклість і болючість правого колінного суглоба. У
віці 6 місяців встановлено коагулопатію, часто отримував стаціонарне лікування
з приводу кровотечі з ясен при прорізуванні зубів, міжм’язових гематом і
гемартрозів при незначних забиттях. Під час гри на вулиці впав. Об'єктивно:
стан середньої важкості, блідість шкірних покривів. Правий колінний суглоб
збільшений у обємі, шкіра над ним гаряча, гіперемована, положення кінцівки
флексорне, пальпація суглоба болюча, визначається флуктуація. В області лівого
колііного суглоба визначається подряпина, яка кровоточить протягом 3 годин.
Лабораторні показники: Коагулограма: час згортання – 15 хв, рівень VІІІ фактора
– 3 %, коалинкефалиновий час – 50 с, протромбиновий індекс - 0,85, фібриноген А
- 3,2 г/л, тромбиновий час – 20 с.
1. Визначте проблеми пацієнта. Сформулюйте медсестринський
діагноз. Який невідкладний стан розвинувся у дитини? Внаслідок якого основного
захворювання?
2. Надайте невідкладну допомогу (незалежні втручання та
втручання за призначенням лікаря).
7. Дитина
П., 1 рік 8 міс. Скарги: мама звернулась зі скаргами на періодичне посмикування
підборіддя у дитини, яке посилюється під час неспокою, посмикування окремих
груп м’язів, здригання під час сну, іноді короткочасні судоми. Анамнез життя:
дитина від 1 вагітності. Народився в терміну гестації 35 тижнів. Матері 26
років, протягом 2 років лікувалася щодо порушення оваріально-менструального
циклу і ендометріозу. Батьку 29 років, здоровий. Характер трудової діяльності
батьків не зв'язаний із професійними шкідливостями. Об'єктивно: Дитина
низькоросла, відстає в психо-моторному розвитку. Виражене схуднення. Підшкірна
основа стоншена на животі, тулубі, кінцівках. Шкіра блідо-сірого кольору, суха,
лупиться. У ліктьових і підколінних ямках спостерігається ліхенізація і
екскоріація шкіри. Тургор тканин знижений, еластичність шкіри значно знижена.
Волосся тьмяні, рідкі. Під час огляду виникло тонічне скорочення м'язів стіп і
кистей. Кисті при цьому максимально зігнуті, великий палець приведений до
долоні, у п’ястнофалангових суглобах пальці зігнуті під прямим кутом, у
міжфалангових розігнуті. Стопи в стані різкого плантарного згинання. Слідом за
спазмом виникли розповсюджені клонічні судоми. Тривалість приступу 2 хвилини.
1. Визначте проблеми пацієнта. Сформулюйте медсестринський
діагноз. Який невідкладний стан розвинувся у дитини? Внаслідок якого основного
захворювання? Які ускладнення можуть виникнути під час приступу загальних
тонічних судом?
2. Надайте невідкладну допомогу (незалежні втручання та
втручання за призначенням лікаря).
8. Дитина
Н., 5-ти років Скарги: дитина без свідомості. Анамнез хвороби: Встановлено, що
через 2 тижні після перенесеній ГРВІ у дитини спостерігалися явища поліурії,
полідипсії, схуднення, періодично - біль у животі, печія, блювання, головний
біль. На фоні наростання вказаних симптомів поглиблювалася загальмованість,
дихання набувало глибокого та шумного характеру, з‘явився запах, що нагадує
"мочені яблука".У бабусі цукровий діабет І типу. Лікувальний заклад
із відділенням дитячої реанімації знаходиться на відстані, що потребує 40 хв.
транспортування. Об'єктивно: стан важкий, дитина без свідомості. З рота запах
ацетону. Шкіра і слизові оболонки сухі, бліді. Рум’янець на щоках. Губи сухі,
червоного кольору. Язик сухий, обкладений білим нальотом. Гіпотонія. Тонус
очних яблук знижений. Дихання Кусмауля. Тони серця глухі, тахикардія до 130 у
хвилину. АТ 70/40 мм рт. ст. Живіт напружений. Печінка щільна, пальпується на 4
см нижче краю реберної дуги.
1. Визначте проблеми пацієнта. Сформулюйте медсестринський
діагноз. Який невідкладний стан розвинувся у дитини? Внаслідок якого основного
захворювання?
2. Надайте невідкладну допомогу (незалежні втручання та
втручання за призначенням лікаря).
9. Хвора
К.,13 років Скарги: (за словами матері) в другій половині дня дівчинка різко
зблідла і швидко втратила свідомість, з’явилися судоми. Зранку дитина після
введення інсуліну відмовилася від сніданку, стала квола, скаржилася на
підвищену пітливість, тремор верхніх та нижніх кінцівок. Анамнез захворювання:
Дитина бліда. Обличчя маскоподібне. Реакція на огляд відсутня. Язик вологий.
Тризм жувальної мускулатури. Позитивний симптом Бабінського. Дихання
поверхневе, часте. Пульс аритмічний, 104 за хвилину.
1. Визначте проблеми пацієнта. Сформулюйте медсестринський
діагноз. Який невідкладний стан розвинувся у дитини? Внаслідок якого основного
захворювання?
2. Надайте невідкладну допомогу (незалежні втручання та
втручання за призначенням лікаря).
10. Дитина
8 років. Скарги: частий, нав’язливий кашель, що супроводжується дистанційними
хрипами, експіраторна задишка протягом 7 днів. Хлопчик самостійно користувався
сальбутамолом. До лікаря не звертались. Доставлений машиною швидкої допомоги.
Об’єктивно: Стан тяжкий. Млявий, адинамічний, положення вимушене, не може
спати. Температура тіла - 37,20С, ЧД - 46 на хвилину, ЧСС - 124 на
хв., потім – до 70. Дихання часте, поверхневе, напруження крил носу.
Відмічається пероральний, периорбітальний ціаноз, тотальний ціаноз при
мінімальному фізичному навантаженні. Грудна клітина здута. Перкуторно:
коробковий звук над усією поверхнею грудної клітини. Аускультативно: видих
подовжений, жорстке дихання у верхніх відділах, у нижніх відділах легенів
дихання практично не проводиться, маса свистячих хрипів у верхніх відділах.
Тони серця приглушені, тахікардія змінилася на брадикардію. ПШВ виміряти
неможливо
1. Визначте проблеми пацієнта. Сформулюйте медсестринський
діагноз. Який невідкладний стан розвинувся у дитини? Внаслідок якого основного
захворювання?
2. Надайте невідкладну допомогу (незалежні втручання та
втручання за призначенням лікаря). Яка
група препаратів заборонена при цьому стані?
11. Хлопчик
7 років, поступив зі скаргами на набряки обличчя, гомілок, зниження діурезу до
100 мл на добу, блювоту, млявість. Анамнез захворювання: 2 тижня тому переніс
скарлатину. Стан погіршився за останню добу. Об’єктивно: загальний стан важкий.
Виражені набряки обличчя, живота, кінцівок. АТ - 160/95 мм рт. ст. Біохімія
крові: калій – 6,0 ммоль/ л, сечовина – 24 ммоль/л, креатинін крові – 350
мкмоль/л.
1. Визначте проблеми пацієнта. Сформулюйте медсестринський
діагноз. Який невідкладний стан розвинувся у дитини? Внаслідок якого основного
захворювання?
2. Надайте невідкладну допомогу (незалежні втручання та
втручання за призначенням лікаря).
12. Дитині
8 місяців. Проводиться профілактичний огляд педіатра. Має наступні особливості
– квадратна форма черепу, розширення нижньої апертури грудної клітини, кіфоз
хребта в грудному відділі, потовщення ребер по передній поверхні грудної
клітини. Дитина сидить невпевнено. Легко нахиляє тулуб до нижніх кінцівок.
Капризна, негативна, постійно спітніла. Перед візитом до педіатра сонячним
весняним днем тривало гуляла. Під час огляду дитина плакала, зненацька зробила
гучний, утруднений вдих, явився дифузний ціаноз, дитина знепритомніла. Дихання
не¢збліднула,
з явилися тонічні згинання кінцівок.¢вислуховувалося.
1. Визначте проблеми пацієнта. Сформулюйте медсестринський
діагноз. Який невідкладний стан розвинувся у дитини? Внаслідок якого основного
захворювання?
2. Надайте невідкладну допомогу.
13. Дівчинка
4 років. Скарги на підвищення температури тіла до 39,60 С протягом 5
годин, кволість, озноб, ефекту від прийому парацетамолу немає. Відмічається
головний біль, біль у животі, часті сечовиділення. Бліда, шкіра мармурова,
кінцівки холодні. При перкусії - легеневий звук, аускультативно - везикулярне
дихання. Частота дихання - 35 за хв. ЧСС - 150 уд./хв. Межі серця: права - на 0,5
см ззовні від правої стернальної лінії, верхня – 3 ребро, ліва – на 0,5 см
ззовні від лівої середньо-ключичної лінії. Живіт при пальпації безболісний.
Печінка нижче краю правої реберної дуги не виступає. Нирки не пальпуються.
Набряків немає. Синдром Пастернацького позитивний. Сеча мутна.
1. Визначте проблеми пацієнта. Сформулюйте медсестринський
діагноз. Який невідкладний стан розвинувся у дитини? Внаслідок якого основного
захворювання?
2. Визначте тактику надання екстреної медичної допомоги (порядок
дій).
.
14. До
лікаря звернулись батьки 5-місячної дитини зі скаргами на поверхневий сон,
неспокій, судомні посіпування м’язів обличчя. Анамнез захворювання: раптово у
дитини з’явились судомні посіпування м’язів обличчя, заціпеніння,
загальмованість, які тривали протягом 2-х хвилин. Об’єктивно: загальний стан
дитини важкий, обумовлений нападом клонікотонічних судом. Блідість шкірних
покривів, виражена пітливість. Відмічається пласка потилиця. Стійкий червоний
дермографізм, м’язова гіпотонія. Виражені лобні і тіменні горби, “реберні
чотки”.
1. Визначте проблеми пацієнта. Сформулюйте медсестринський
діагноз. Який невідкладний стан розвинувся у дитини? Внаслідок якого основного
захворювання?
2. Надайте невідкладну допомогу (незалежні втручання та
втручання за призначенням лікаря).
15. Дівчинка
15 років, під час уроку втратила свідомість, Шкіра бліда, кінцівки холодні,
зіниці розширені. Дихання поверхневе ЧД 15/хв.,аускультативно-дихання
везикулярне послаблене, тони серця послаблені, ЧСС 58/хв., АТ 90/50 мм рт. ст.,
живіт м’який, безболісний.
1. Визначте проблеми пацієнта. Сформулюйте медсестринський
діагноз.
2. Визначте тактику надання екстреної медичної допомоги
(порядок дій).
16. Дитина
1,5 року, госпіталізована з приводу пневмонії. Після надходження до відділення
ії стан різко погіршився, на огляд не реагує, шкіра цианотична, кінцівки
холодні, дихання поверхневе, неправильне, пульс нитковидний, гіпотонія м’язів,
тони серця не прослуховуються
1. Визначте проблеми пацієнта. Сформулюйте
медсестринський діагноз. Який невідкладний стан розвинувся у дитини? Внаслідок
якого основного захворювання?
2. Надайте невідкладну допомогу (незалежні втручання та
втручання за призначенням лікаря).
17. До
клініки поступила дитина на 5 добу хвороби з пневмонією. В відділенні розпочата
антибактеріальна терапія – внутрішньовенно введено амоксиклав. На прикінці
введення препарату у дитини виникли скарги на тотальне свербіння шкіри, печію
язика, підошв, долоней. Об’єктивно: у дитини генералізована кропив’янка,
свідомість спутана, видимі слизові дуже бліді. АТ – 60/20 мм рт.ст., ЧСС – 200
за хв. Тони серця глухі. ЧДД – 60 за хв. Дихання в легенях послаблено з
подовженим видихом та масою сухих свистячих хрипів.
1. Визначте проблеми пацієнта. Сформулюйте
медсестринський діагноз. Який невідкладний стан розвинувся у дитини?
2. Надайте невідкладну допомогу (незалежні втручання та
втручання за призначенням лікаря).
18. У
дитини 8 років на 4 добу від початку захворювання на дифтерію мигдаликів
з’явилися болі в ділянці серця, розширення границь серця, систолічний шум на
верхівці. При огляді відмічаються периферичні набряки, збільшення розмирів
печінки, розширення границь серця, брадикардія до 62 на хв., задишка та
тахіпное до 35 на хв. Діагностовано гостру серцеву недостатність внаслідок
раннього дифтерійного міокардиту.
1. Визначте тактику надання екстреної медичної допомоги.
19. У
відділенні нейроінфекцій знаходиться хворий хлопчик 5 років з клінічними
ознаками гострого в’ялого паралічу з
висхідним характером. Раптово у дитини розвинулася зупинка дихання.
1. Визначте тактику надання екстреної медичної допомоги.
20. Дитина
9 років захворіла гостро з підвищення температури до 37,8оС, болю у
горлі, слабкості. При обстежені на 5 добу захворювання виявлені ознаки
ларингеальної дифтерії: задишка, тахіпное, акроціаноз, голос осиплий, грубий
кашель, втягнення при диханні поступливих місць грудної клітки.
1. Визначте тактику надання екстреної медичної допомоги.
№ 2. Складіть
тези(коротко, по пунктам):
·
Особливості госпіталізації дітей з невідкладними станами.
·
Робота медсестри в палаті інтенсивної терапії під час
надання невідкладної допомоги.
·
Участь у догляді за дитиною.
·
Спостереження за функцією життєво важливих органів.
2. Критерії
оцінювання:
№ 1. Вирішити
ситуаційні задачі:
Макс 5 б. , №№ 5, 18 – 20 по 3 б.
№ 2. Макс
8 б.
Максимальна
кількість балів за заняття – 100
Оцінка 5 –95-100 б
Оцінка 4 – 85-94 б
Оцінка 3 - 51-84 б.
Оцінка 2 – 0 – 50
б
3. Термін
виконання: наступний
день після заняття за розкладом.
Відповіді
надіслати на електронну адресу olgakion@rambler.ru
Коментарі
Дописати коментар