13.04.2020 2Б л/с Основи латинської мови з медичною термінологією
Практичне заняття №8
Група 2Б л/с
Викладач
|
Кіон О. І.
|
Предмет
|
Основи
латинської мови з медичною термінологією
|
Дата
|
13.04.2020
|
Тема
|
Кількісні
та порядкові числівники.
|
1. Завдання:
1. Зробити конспект параграфів 114 -115(стор. 120-123), та правила утворення
кількісних та порядкових числівників:
Утворення кількісних та порядкових числівників
Числівники
|
Спосіб утворення
|
Приклади
|
Кількісні
складні другого десятка (від 11 до 17) |
формант
-decim
|
11 –
undecim
12 – duodecim 13 – tredecim 15 – quindecim |
складні,
які закінчуються на 8 або 9 |
віднімання
назви двох або
однієї одиниць від назви наступного десятка |
18 –
duodeviginti
19 – undeviginti 28 – duodetriginta 29 – undetriginta |
десятки
(крім 20) |
формант
-ginta
|
30 –
triginta
40 – quadraginta 50 – quinquaginta (20 – viginti) |
сотні
|
форманти
-centi, -genti
|
200 –
ducenti
300 – trecenti 400 – quadrigenti 500 – quingenti |
складені
(від 21 до 99) |
1)
спочатку вказується число
десятків, а потім – одиниць; 2) спочатку вказується число одиниць, а потім – десятків, які приєднуються сполучником et |
21 – viginti unus
32 – triginta duo 21 – unus et viginti 32 – duo et triginta |
складені
(багатозначні) |
спочатку
вказуються числа
більшого розряду, а потім – меншого (без сполучника) |
164 –
centum
sexaginta quattuor |
Порядкові
десятки і сотні |
суфікс -esim-
+ родові закінчення -us, -a, -um |
vicesimus, a, um –
двадцятий centesimus, a, um - сотий |
2. Вивчити
кількісні та порядкові числівники 1- 10, 100, 1000; вивчити параграф 115 -
числівники префікси (стор. 123).
3. Вивчити правила узгодження кількісних та порядкових
числівників з іменниками.
Перекласти словосполучення:
1. Другий хребець.
2. 32 зуба.
3. 12 ребер.
4. 5 грамів
5. Третя крапля.
6. 20 вприскувань.
7. 100 листків.
8. Десятий нерв.
9. 1 таблетка.
10. Перша ампула.
4. Виконати
письмово вправу 116 (стор. 124).
5. Вивчити латиські прислів’я та афоризми.
Primus inter pares. Перший
серед рівних.
Tres
faciunt collegium. Троє
утворюють товариство.
Qui
scribit, bis legit. Хто
пише, двічі читає.
2. Критерії оцінювання:
1. Зробити
конспект параграфів 114 -115(стор. 120-123), та правила утворення кількісних та
порядкових числівників:– 12 б,
2. Вивчити
кількісні та порядкові числівники 1- 10, 100, 1000; вивчити параграф 115 -
числівники префікси (стор. 123): - 25 б.
3. Вивчити правила
узгодження кількісних та порядкових числівників з іменниками. Перекласти
словосполучення (кожна правильна відповідь – 1 б): Макс. 10 б.
4. Виконати письмово вправу
116;
1. кожна правильна відповідь – 1 б). Макс 4 б.
2. кожна правильна відповідь – 2 б). Макс. 16 б.
3. кожна правильна відповідь – 2 б). Макс. 14 б.
4.(кожна правильна відповідь – 1 б). Макс. 9 б.
5. 1 та 2 рецепт по 2 б., 3 рец 3 б. Макс. 7 б.
Максимально 50 б..
5. Вивчити латиські прислів’я та афоризми - 3б.
Максимальна кількість балів за заняття – 100.
Оцінка 5 –95-100 б
Оцінка 4 – 85-94 б
Оцінка 3 -
51-84 б.
Оцінка 2 – 0 – 50 б
Література:
Є. М. Шевченко Латинська мова і основи медичної термінології : Навч. посіб.
– 6-е вид. – К. : ВСВ «Медицина» , 2010. – 240.
Стор. 120-125.
3. Термін виконання: наступний
день після заняття за розкладом.
Усні відповіді повідомляти по відео дзвінку в месенджері (Телеграм).
Дзвінки приймаються з 11:00 по 13:00.
Коментарі
Дописати коментар