Група 3Б л/с Практичне заняття № 3 Викладач Кіон О. І. Предмет Педіатрія Дата 22.09.2021 Тема Органи дихання. Органи кровообігу. Кровотворна система. Органи травлення. Обмін речовин. Імунна система. Ендокринні залози. Нирки. Сечові шляхи.
Група 3Б л/с Практичне заняття № 3
Викладач |
Кіон О. І. |
Предмет |
Педіатрія |
Дата |
22.09.2021 |
Тема |
Органи
дихання. Органи кровообігу. Кровотворна система. Органи травлення. Обмін
речовин. Імунна система. Ендокринні залози. Нирки. Сечові шляхи. |
- Завдання: Виконати у щоденнику: (Перші
5 таблиць заповнюємо за обраними номерами, таблиці 6, 7 та 8 роблять всі.)
№ 1 Заповнити таблицю:
Анатомо-фізіологічні особливості органів дихання:
Особливості носа |
|
Додаткові пазухи (за віком) |
|
Особливості глотки ( особливо відмітити бар’єрну функцію) |
|
Особливості трахеї та
бронхів (особливо відмітити що сприяє розвитку
дихальної недостатності) |
|
Особливості легень в
ранньому віці |
|
Фізіологічні особливості
дихання в дітей грудного віку (перелічити) |
|
№ 2 Заповнити таблицю:
Анатомо-фізіологічні особливості кровообігу:
Стадії розвитку |
|
Особливості плацентарного кровообігу |
|
Кровообіг у новонародженої
дитини |
|
Анатомічні особливості серця
у дітей перших 6 років |
|
№ 3 Заповнити таблицю:
Анатомо-фізіологічні особливості органів травлення:
Особливості ротової
порожнини новонародженого |
|
Акт смоктання (фази) |
|
Особливості стравоходу та
шлунку у новонародженого |
|
Особливості кишківника у
новонародженого та |
|
Особливості печінки у новонародженого |
|
Фізіологічні особливості
органів травлення в періоді новонародженості |
|
№ 4 Заповнити таблицю:
Анатомо-фізіологічні особливості сечової системи:
Анатомічні особливості нирок
у дітей грудного віку |
|
Анатомо-фізіологічні
особливості нефронів |
|
Анатомічні особливості
сечоводів у дітей грудного віку |
|
Добоий діурез у дітей 1 року
життя та підрахунок добового діурезу у дітей до 10 років. (Формула) |
|
Частота сечовипускань у
дітей 1 року життя |
|
Густина сечі у дітей 1 року
життя |
|
№ 5. Заповнити таблицю:
Загруднинна залоза (тимус) та імунна система дитини:
Що таке імунна система |
|
Центральні органи імунної
системи |
|
Периферичні органи імунної
системи |
|
Клітини імунної системи |
|
Клітинний імунітет
забезпечує… |
|
Гуморальний імунітет забезпечує… |
|
АФО тимуса, його вікова
інволюція |
|
Основні функції тимуса |
|
№ 6 Заповнити таблицю:
Обмін речовин дитини грудного віку:
Добова потреба |
До 6 міс |
6міс – 1 рік |
Білки на 1 кг |
|
|
Жири на 1 кг |
|
|
Вуглеводи на 1 кг |
|
|
Співвідношення б : ж : в |
|
|
Добовий основний обмін на 1 м2 |
|
№ 7
Заповнити таблицю:
Анатомо-фізіологічні особливості кровотворення:
Стадії розвитку (назвати центри кровотворення у різні
періоди гестації та після народження) |
|
Особливості еритроцитів у
новонародженого |
|
Особливості лейкоцитів у
новонародженого |
|
Зміни в лейкоцитарній
формулі в період новонародженості та в 5 - 6 років |
|
Особливості тромбоцитів у
новонародженого |
|
№ 8. Виконати самостійну роботу:
- Функціональні
показники органів дихання у дітей різного віку.
- Функціональні
показники серцево-судинної системи у дітей різного віку.
- Функціональні
показники сечової системи у дітей різного віку.
- Показники
загального та біохімічного аналізу крові в нормі, при захворюваннях.
Можна використовувати підручник, краще
зробити таблиці
(У кого написаний в зошиті варіант – покажете на очному занятті в коледжі).
№ 9. Дати визначення терміну, або
дати відповідб на запитання:
1. |
Перший перехрест |
|
2. |
Анізоцитоз |
|
3. |
Пойкілоцитоз |
|
4. |
Лімфатичне глоткове кільце Пірогова |
|
5. |
Аденоїдний тип обличчя |
|
6. |
Частота дихань у новонародженого за 1 хв. |
|
7. |
В якому бронхі знаходять 90% інородних тіл, чому? |
|
8. |
Нормобласти |
|
9. |
У дітей якого віку нормобласти є в нормі? |
|
10. |
Поліхроматофілія |
|
11. |
Фізіологічна слинотеча |
|
12. |
У кого відсутні рефлекси смоктання і ковтання? |
|
13. |
Місткість шлунка у новонародженого |
|
14. |
Фізіологічна аерофагія |
|
15. |
Яка мікрофлора засіляє кишківник при грудному вигодовуванні? |
|
16. |
Яка мікрофлора засіляє кишківник при штучному вигодовуванні? |
|
17. |
Яка функція печинки недорозвинена у дітей в неонатальному періоді? |
|
18. |
Назвіть критичні періоди становлення імунної системи |
|
19. |
Назвіть функції нирок |
|
20. |
Де виробляється інсулін (клітини, де розташовані) |
|
2.
Критерії
оцінювання:
Завдання № 1 - 5 максимальна оцінка – 25 б.
Завдання № 6 максимальна оцінка - 15 б.
Завдання № 7 максимальна оцінка - 20 б.
Завдання № 8 максимальна оцінка - 20 б.
Завдання № 9 максимальна оцінка - 20 б.(відповідно:
20, 15, 5)
Максимальна кількість балів за заняття - 100
Оцінка 5
–95-100 б
Оцінка 4
– 81-94 б
Оцінка
3 - 51-80 б.
Оцінка 2
– 0 – 50 б
3.
Термін
виконання:за
розкладом заняття.
Відповіді надіслати на електронну адресу kionolga2@gmail.com
Коментарі
Дописати коментар